A golf az elmúlt évtizedben jelentős fejlődésen ment keresztül. Annak ellenére, hogy egyfajta elitsportként tartották nyilván, egyre nagyobb népszerűségnek örvend Közép- és Kelet-Európában is. Az elképzelések szerint az elkövetkező tíz, tizenöt évben 35-40 golfpálya épülhet és akár 10-15 ezer golfozó is lehet hazánkban. A célok elérése érdekében egy országos szintű komplex gyakorló golfpálya hálózat (Golf Akadémia Projekt, vagy más néven Golf Range Program) kiépítését tartjuk fontosnak, melynek koncepciójának kivonatos vázlatát ajánljuk figyelmükbe az ötlettől, a konkrét megvalósításon át, a működtetésig.

Miért nyújt a Golf Akadémia Projekt vonzó befektetési lehetőséget?

  • A magyarországi golfpiac jelenleg alacsony telítettségi szinten működő, de egyértelműen növekvő piac.

    Birdland Golf&Country Club

    Birdland Golf&Country Club

  • Hazánkban a golfozási lehetőségek jelenleg egyáltalán nincsenek kihasználva, azonban az erre vonatkozó igény folyamatosan nő és így az elkövetkező években a golfozni szándékozó emberek száma túl fogja nőni a jelenleg működő kevés golfpálya kapacitását.
  • A Golf Akadémia Projekt mint hálózat kifejezetten a jelenlegi akadályok megoldására irányul: a golf népszerű sporttá tétele révén egyre szélesebb rétegek bevonása a golfozásba; könnyű elérhetőség biztosítása; idő megtakarítás; rugalmas pálya használat; klubélet támogatása; kihasználatlan területek biztosítása (önkormányzatokkal való tartós együttműködés sportközpontok PPP formában történő kialakításaként).
  • Ötletet és területet javasolunk a befektetők számára.
  • A Golf Akadémia Projekttel olyan teljesen új rendszert hoztunk létre, amely egy speciális klubtagsági rendszeren keresztül a golfpályák országos szinten történő széleskörű elterjedését, nagyobb kihasználhatóságát és hatékonyabb jövedelmezőségét biztosítja.

A golfpiac tehát egy kiaknázatlan de nagy perspektívájú terület Magyarországon, ami robbanásszerű fejlődés előtt áll és fejlesztésre vár.

A golf mint sport és a golf mint a társadalmi és családi élet színtere.

Köztudott, hogy mára a szabadidő hatékony megszervezése és kihasználása lett az egyik legnagyobb érték. A golf jelentősége épp ezért a gyakorlatban azért óriási, mert egy olyan egyedülálló sportág, amely egyszerre foglalja magában a szabadidős tevékenységek szinte teljes skáláját, vagyis: egészségmegőrzés, több kilométer testmozgás, friss levegő, üzleti kapcsolatok kiépítése és ápolása, csapatépítő tréningek, családi együtt-sportolás-golfozás előnyei. Előbbiek mellett fontos szempont a „trendi” sportok térnyerése Magyarországon és az ehhez kapcsolódó wellness mozgalmak. A golf „trendisége” eddig is vitathatatlan volt, de minél közismertebbé is tesszük a Golf Akadémia Projekt révén, annál nagyobb tömegek fognak a golf klubokhoz csatlakozni a jövőben. Tehát a golfpiac pozitív irányú fejlődése már megindult. A pozitív fejlődést elősegíti a Golf Akadémia Projekt révén két új korosztály „bekapcsolása” is a golfpiacra. Az egyik a középkorúak: hiszen a golf mint sportág sérülési kockázata igen alacsony és így ez a sportorientált korosztály alternatívaként át fog térni a golfra. A másik a fiatalok korosztálya, akik számára –bizonyos korig – ingyenessé és testközelivé tesszük a golfozási lehetőséget és így megismertetjük, valamint ezáltal megszerettetjük velük a sportot, egyben lehetővé tesszük, hogy a ”szegény gyerek – gazdag gyerek” különbség a golfozáson keresztül megszûnjön – így a siker hosszú távon garantált. A golfozó gyerekek pedig a szüleiket is magukkal hozzák a golfpályára, megteremtve ezáltal a családi golfozás elterjedését. Ráadásul azok a gyerekek, akik egyszer már megtanulták és megszerették a golfot egy életen át golfozni fognak! A Golf Akadémia Projekt által létrejövô hálózat előtérbe helyezi a golfozás népszerűsítését és ezzel új korosztályokat, és új célcsoportokat von be, amivel jelentősen megnöveli a golfozók táborát.

A golfpályák csoportosítása

  • Gyakorló pálya (driving range) és golfcentrumok; területigénye 3-5 hektár.
  • Gyakorló pálya par 3-as rövid pályákkal; területigénye 10-15 hektár.
  • 6 vagy 9 lyukú golfpálya; területigénye 15-30 hektár.
  • 18 lyukú golfpálya; területigénye 50-80 hektár.
  • 27 vagy annál több lyukú golfpálya; területigénye 80-120 hektár.

A Golf Akadémia Projekt a kisebb költség igényű és hatékonyabb gyakorló golfpályákra és a 3, 6 vagy 9 lyukú pályákra helyezi a hangsúlyt.

Miért olyan sikeres a golf a nemzetközi sportéletben?

Külföldön a golf óriási népszerűségnek örvend: jelenleg a világ egyik legelterjedtebb játéka. Közel 70 millió ember golfozik világszerte, akiknek 98%-a amatőr. Európában a golfozók száma eléri a 6 milliót, a pályák száma pedig meghaladja a 6000-et. A golfsportra épülő üzletágak összbevétele évente mintegy 50 milliárd angol font a golfturizmus bevétele pedig közel 10 milliárd fontot tesz ki évente. Európában Németország és Svédország halad az élen: Németországban több mint 600 golfpálya van és kb. félmillió golfozó, Svédországban közel ötszáz golfpálya van és kb. 600 ezer golfozó.  A közép-kelet európai térség ehhez képest jóval elmaradottabb, egyedül Csehország van jó pozícióban: náluk mintegy 70 golfpálya van és közel 23 ezer golfozó – szemben a magyarországi 8+6 golfpályával és közel 2-3000 golfozóval. A lehetőségeink tehát közel sincsenek kiaknázva, és az európai fejlődési irányhoz nekünk is csatlakoznunk kell.

Mi az oka annak, hogy Magyarországon eddig nem volt igazán elterjedt ez a sport?

Az alapprobléma ideológiai eredetű, mivel idehaza a golfsport sokáig tiltott dolog volt, majd pedig a későbbiekben „elit sportként” kezelték és ezzel – helytelenül – a „gazdagok sportja” légkör lengte körül, ami megakadályozta a népszerű sporttá válását. Magyarországon az utóbbi évtizedben több más, olcsónak nem mondható sportág iránt is ugrásszerűen megnőtt a kereslet. Jó példa erre a síelés, ami végképp nem nevezhető olcsó sportnak, mégis jelentős tömegek, (százezrek) hódolnak ma már hazánkban is neki, jelentős összegeket beleölve ebbe a sportágba – amely összegek ráadásul elsősorban külföldre vándorolnak. Például egy 2-3 hetes síelés árából már egy éves golf klubtagságit és golf pályahasználati bérletet lehet vásárolni, a felszerelés megvásárlását is beleszámítva. Hamisan alakult ki tehát az a nézet, hogy a golf „drága” sport és hogy csak a felső tízezer sportja. Ezt a téves image-t kell megváltoztatni. A cél tehát a golfjáték ember-baráttá tétele és népszerű sporttá alakítása. Mindez jó kommunikációval és marketinggel,valamint a média célzott bevonásával rövid időn belül megvalósítható és ennek eredményeként az érdeklődés nőni fog a golf iránt, a golfjátékosok száma pedig az elkövetkező években ugrásszerűen emelkedni fog. Ezt a változást a jelenleg működő golfpályák önmagukban nem fogják tudni kielégíteni ami azt jelenti, hogy jelentős igény lesz a közeljövőben újonnan épülő létesítményekre.

One Response to “Golf Akadémia Projekt bemutatása 1. rész”

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.