Külföldön elterjedt forma, hogy a golfpályákat a klasszikus klubtagsági rendszerben működtetik, aholis a pálya beruházását az alapító tagok kezdő befizetéseiből finanszírozzák, a napi működést pedig a tagok éves tagdíjából. Ezek zártkörű, exkluzív klubok, amelynek működtetése a tagok által megbízott menedzsment feladata. Az utóbbi évek gazdasági válsága rávilágított ezen forma hátrányára: a menedzsment kiválasztása, oktatása, motiválása nehézkes, a zártkörűség pedig könnyen negatív spirálba döntheti a klubot: csökkenő bevétel- magas költségek-növekvő tagdíj -lemorzsolódó tagság.

A Global Golf Advisors felmérése szerint az USA-ban 2008 óta a privát klubok 40%-os csökkenést voltak kénytelenek elszenvedni az alapításkori befizetések terén (initial deposits). Sok magánklub fel kellett, hogy adja a zártkörűségét és meg kellett nyitnia kapuit a nyilvánosság előtt, így szerezve plusz bevételt greenfee-ből és egyéb szolgáltatásokból. A legtöbb csődben lévő pálya az eladást választja. Meadowbrook Country Club-ot alig egyéves bevételéért, 1,425 millió dollárért vette meg egy helyi csoport. A legtöbb csődbe került privát pályát professzionális golf menedzsment cégek vesznek át üzemeltetésre vagy vásárolnak fel.

Milyen előnye van, ha egy pályát átvesz egy professzionális golf menedzsment csoport?

Egy golfpálya önmagában ritkán tudja kitermelni a profi menedzsment költségét, ezért lemond olyan, a sikeres vállalkozás alapját megteremtő szakértelemről, mint a HR, marketing, értékesítés. Enélkül viszont a pálya nem tudja a bevételeit növelni, hiszen nincs, aki a tagság és a vevő megszerzését menedzselje. A klubok bevételeinek jó része jön   rendezvényekből és szponzoroktól, ami folyamatos és magas színvonalú értékesítési munkát igényel.  Azon golf menedzsment cégek, amelyek több pályát építenek, vesznek vagy menedzselnek, (tehát pályák hálózatát tudják működtetni) menedzserek garmadáját fizetik. PR-juk kiváló, hiszen teljes állású sajtósuk van, marketingre többet költenek mint egy pálya valaha is tudna, hiszen a marketingköltségük több pálya között oszlik meg. A menedzsment cég legnagyobb értéke a menedzsment, ezért odafigyel arra, hogy a toborzás-kiválasztás során a legjobb szakembereket szerezze meg, ezeket képezze, motiválja, karrierpályát (továbblépést a szervezeten belül) mutatva nekik.

A marketing és értékesítésbe ill. az emberi erőforrásba fektetett pénz, idő energia hamar megtérül a tagok magasabb létszáma, ill. a jó élményekkel teli, visszatérő golfozók által otthagyott magasabb bevétel által. A több tag és golfozó pedig lehetővé teszi, hogy alacsonyan tartsák a greenfee árát, így még több kezdő golfozót kicsábítva a pályákra.

Az egypályás cégek egyszerűen versenyképtelenek.

 

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.